Thursday, August 25, 2011

雨天的心情写照《Homesick》By Kings of Convenience

我今年24岁,是一位刚刚毕业的大学生。由于不知道自己要些什么,所以,就在家中像在等待神迹般的闲着。

我也不完全是闲着。我或许就像鳄鱼般,静静的躺着,等待时机,然后……出击。

只是这个时机等来等去,却像被自己的三心两意给模糊了视线。


结果,现在在家,真的闲着。



外面下雨了。不会很大,也不算很小的雨。喜欢雨天,因为小时候对我来说,雨天可以冲热水澡,雨天可以不需要去外面晒太阳帮妈妈做家务。雨天,可以看到窗外工作的人都休息。雨天,真的是一个好东西。

24年了,我发现自己重来没有好好欣赏过雨景。所以,就决定走到家门口坐下来好好看着这些雨滴。

迎面而来的冷风让我清醒,可是也同时让我发现,其实观赏下雨其实是一件很闷的事情。



那我到底为什么会喜欢下雨天?



也许,下雨天,是我沉闷上课时的一点调剂。

在雨中,曾经与一班志同道合的朋友一起狂奔。

现在的我,很想去感受雨滴的重量。

但发现身边无人分享。

突然间
Homesick,
Cause I no longer know where home is. – Kings of Convenience



Homesick
By Kings of Convenience.


I lose some sales
And my boss won't be happy
But I can't stop listening to the sound
Of two soft voices blended in perfection
From the reels of this record that I found

Every day there's a boy in the mirror
Asking me
What are you doing here
Finding all my previous motives
Growing increasingly unclear

I travelled far and I burned all the bridges
I believed as SOON as I hit land
All the other
Options held before me
WILL wither in the light of my plan

So I lose some sales
And my boss won't be happy
But there's only one thing on my mind
Searching boxes underneath the counter
On a chance that on a tape I'd find

A song for
Someone who needs somewhere
too long for

Homesick
Cause I no longer know
Where home is.

No comments:

Post a Comment

人生路……